נתניהו: לא נתפשר, בנט: די לפרוטקשן מדיני

אבי יעקב No Comments on נתניהו: לא נתפשר, בנט: די לפרוטקשן מדיני
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר בפתח ישיבת הממשלה: "אנחנו בעיצומה של מערכה צבאית ומדינית משולבת. המשלחת הישראלית לקהיר פועלת מיומה הראשון תחת הנחיה ברורה מאוד: לעמוד בתוקף על צורכי הביטחון של מדינת ישראל. רק אם יהיה מענה ברור לצרכים הביטחוניים שלנו – נסכים להגיע להבנות. בחודש האחרון החמאס ספג מכה צבאית קשה. אנחנו השמדנו לו את מערך המנהרות שהוא חפר במשך שנים, פגענו במאות מחבלים, יירטנו את הרקטות שהוא צבר במטרה לבצע אלפי פגיעות קטלניות בעורף הישראלי, וסיכלנו את הפיגועים שהוא ניסה לבצע נגד אזרחי ישראל – מן הים, מן האוויר ומן היבשה.

אם החמאס חושב שעל ההפסד הצבאי שלו הוא יחפה בהישג מדיני – הוא טועה. אם החמאס חושב שבאמצעות המשך טפטוף הירי הוא יגרום לנו לעשות ויתורים – הוא טועה. כל עוד לא ישוב השקט, החמאס ימשיך לספוג מכות קשות מאוד. אם החמאס חושב שלא נוכל לעמוד לאורך זמן – הוא טועה.

במזרח התיכון הסוער והבלתי יציב שבתוכו אנחנו חיים, לא מספיק שיהיה יותר כוח, צריך גם נחישות ואורך רוח. החמאס יודע שיש לנו הרבה כוח, אבל אולי הוא חושב שאין לנו די נחישות ואורך רוח, וגם בזה הוא טועה טעות גדולה.

אנחנו עם חזק, אנחנו עם נחוש. ראינו את זה בגילויים מדהימים של עוצמות וחוסן בשבועות האחרונים, הן אצל החיילים והן אצל האזרחים. אנחנו נמשיך לעמוד יחד איתנים ומלוכדים עד שנשיג את יעדי המערכה – השבת השקט והביטחון לכל אזרחי ישראל".

השר וחבר הקבינט נפתלי בנט קורא להפסיק באופן מידי את שיחות ההסדרה בקהיר ולעבור למתווה של יוזמה חד צדדית ישראלית אותה הוא מקדם בימים האחרונים.

על פי מתווה בנט תבצע ישראל מחד פעולות הומניטריות לטובת האוכלוסייה האזרחית בעזה, כדוגמת פתיחת המעברים לציוד הומינטרי ואזרחי והרחבת מרחב הדייג. מנגד תגיב ישראל בעצמה לכל ירי שיבצע החמאס ותגבה מחיר כבד מארגוני הטרור אם אלו יחדשו את האש, זאת על מנת להפסיק את מדיניות גביית "הפרוטקשן המדיני" שמנהל חמאס.

לדברי בנט, "המצב שבו אנחנו כוססים ציפורניים בציפיה לתשובתו של ארגון טרור רצחני צריך להיפסק. צריך לעצור מיד את המו"מ עם חמאס, ולקחת את גורלנו בידינו, על פי מתווה פשוט: הומניטרי כן, טרור לא.

מול תושבי עזה נאפשר מעבר מוצרים הומניטריים כמו מזון ותרופות, מול כל מפעל נשק או מנהרה וכל בכיר חמאס נפעל ללא מגבלות וללא חסינות, ונגבה מחיר כבד על כל ירי על אזרחינו. כל הסדר אחר שיכבול את ידינו יקרב את המלחמה הבאה, אמר בנט.



0 תגובות